Japonský výraz „Sugomi“ popisuje základní koncept designu a pocitu z jízdy u motocyklů řady Z Supernaked, který byl poprvé představen na modelu Z1000 v roce 2014. Tento designový étos byl následně přenesen na další modely Z. Nový Z1100 proto zaujme například drsně vypadajícími LED světlomety a novým tvarem spodní kapoty s žebrováním, které přispívají k agresivnímu image Z Sugomi.
U obou modelů Z1100 tvoří základ tuhý hliníkový dvojitý páteřový rám doplněný o přední vidlici SFF-BP a zadní odpružení s horizontálně umístěným tlumičem. U standardní verze Z1100 brzdění obstarávají monoblokové třmeny spojené s velkými kotouči o průměru 310 mm, což dává jezdci ostrou, okamžitou reakci na jeho podněty a každá jízda se tak mění v nezapomenutelný zážitek.
Verze SE modelu Z1100 disponuje radiálně uchycenými monoblokovými třmeny a kotouči značky Brembo plus ocelí opletenými hadicemi, zadní odpružení je záležitostí tlumiče Öhlins S46 zajišťujícího plyšově hladkou jízdu a možnost jemného doladění prostřednictvím dálkově ovládaného předpětí. Zvolené pneumatiky pro rok 2026 jsou Dunlop Sportmax Q5A.
Výhledu jezdce na obou motocyklech dominuje 5“ plně digitální barevný TFT displej, který obsahuje také šipkovou navigaci a integrovanou konektivitu prostřednictvím aplikace Rideology the App Motorcycle, vyvinuté značkou Kawasaki a využívající také technologii hlasových povelů.
Modely Z1100 a Z1100 SE jsou samozřejmě vybaveny nejmodernějšími elektronickými asistenčními systémy. Nové elektronicky ovládané škrticí klapky (ETV) zajišťují přesnější a citlivější ovládání motoru, což umožňuje používat tempomat a obousměrné rychlé řazení KQS poslední generace. Šestiosá inerciální jednotka přidává další technologie podpory jezdce, jako je systém řízení zatáčení KCMF, kontrola trakce KTRC, integrované brzdění KIBS, volitelné výkonové módy a integrované jízdní režimy Sport, Road, Rain a individuálně nastavitelný Rider.
Srdce nových Z strojů tvoří výkonný řadový čtyřválec o objemu 1099 cm3 a výkonu 100,0 kW (136 koní) s optimalizovanými sacími kanály, který využívá zvýšený zdvihový objem pro lepší odezvu v nízkých a středních otáčkách a poskytuje maximální točivý moment 113 Nm a zároveň působivou spotřebu paliva. Profily vačkových hřídelí, ventilové pružiny a dokonce i písty byly přepracovány a finální převodový poměr byl optimalizován, přičemž 5. a 6. rychlostní stupeň jsou ještě delší než u předchozích modelů Z litrového objemu.
Hmotnost setrvačníku se zvětšila a je kombinovaná s o 3 mm delším zdvihem než u předchozího modelu Z1000. Od středních až po vysoké otáčky si jezdci užijí silný výkon a ostrou odezvu plynu, charakteristickou pro členy rodiny Z. Výfukový systém má uspořádání 4-2-1-předkomora-1, což přispívá k agresivnímu vzhledu a nízké hmotnosti modelu Z1100.
Nový ergonomický balíček navíc obsahuje upravenou pozici řídítek, jež jsou nyní o 22 mm širší a o 13 mm více vpředu, díky čemuž stroj ještě lépe reaguje na jezdcovy podněty. Řízení tak působí lehčím a ostřejším dojmem při jakékoli rychlosti, což přispívá k dojmu dokonalé kontroly nad strojem.
Nové modely Z1100 a Z1100 SE se hrdě staví na své místo do dominantní řady Z Supernaked pro rok 2026. Jsou připraveny navázat na legendární status této osobité modelové řady a odměnit fanoušky litrové třídy charakteristickým koktejlem niterného vzrušení a propracovaných asistenčních systémů pro jezdce. Přivítejte nové Z – „Sugomi se probouzí“.