Výkonově menší, ale rozměrově stejně vybavený bratříček skútru Horwin EK3. Pokud máte omezený rozpočet a nepotřebujete vysoké výkony, tento skútr bude ideální dopravní prostředek pro Vás. Proveze vás městem a okolím, zaparkujete prakticky kdekoli. S váhou 92 kg a silným elektromotorem uloženým koaxiálně v zadním kole je obratný, snadno ovladatelný a vždy připravený vyrazit.
Výhoda elektromobility
Přestože je vzhledově i rozměrově totožný se starším bratříčkem EK3, liší se EK1 výkonem, ale také technickým řešením uložení motorou. Elektromotor je zde osazen přímo v zadním kole, což ještě víc zjednodušilo hnací jednotku a nutná údržba je tak opravdu minimální.
Design je stejný s EK3, změnila se ale barevnost. EK1 jsou dostupné ve velice zajímavém matovém provedení laku, v atraktivní oranžové, pastelové modré, černé a bílé barvě.
Horwin EK1 je vybaven 72 V lithiovou baterií s vestavěnou chytrou řídící elektronikou.
Skútr je dostupný se základní baterií s kapacitou 26 Ah (Standard Range), nebo ve variantě Extended Range s větší baterií o kapacitě 36 Ah, díky čemuž se zvýší dojezd na praktických 100 km (samozřejmě v závislosti na jízdním stylu, profilu trati a zatížení). Skútr je možné dovybavit ještě druhou baterií, pro kterou je místo v úložném prostoru.
Skútr je vybaven moderním LED osvětlením s jasným bílým světlem a velice nízkou spotřebou proudu. Tři LED žárovky osazené v hlavním reflektoru zajistí bezpečnou jízdu i ve tmě. Pro větší komfort při parkování je skútr vybaven automatickým zpožděním zhasínání, takže pokud přijedete po setmění, posvítí vám na i cestu z garáže.
Denní svícení je nejen vyhláškou předepsané, ale zajistí vaši lepší viditelnost a tím i zvýší bezpečí v provozu, tolik potřebné při jízdě na motocyklu. Díky automatickému dennímu svícení nikdy nevyjedete se zhasnutými světly.
Zpátečka - i když je skútr lehký a manipulace s ním snadná, díky tlačítku R je mnohem snazší vycouvat, například při parkování v těsnějších prostorách se sklonem, odkud by bylo obtížné skútr vytlačit.
Přehledný kokpit - podsvícený a přehledně uspořádaný LCD display vám podá všechny informace, které potřebujete k jízdě. Jízdní režim, rychlost, okamžitou spotřebu energie, stav baterie a ujeté kilometry. Kromě toho rámeček displeje mění barvu podle okamžité rychlosti, což je nejen efektní designová vlastnost, ale v praxi pomůže získat přehled o okamžité rychlosti.
Kola - vakuové pneumatiky, do kterých je skútr EK1 obutý zajistí skvělou přilnavost a navíc jsou bezdefektové a mají lepší trvanlivost, než běžné pneumaticky. Litá kola z hliníkové slitiny dodají perfektní pevnost a stabilitu, ale jsou dostatečně lehká.
Podvozek - dvojice hydraulických tlumičů na předním i zadním kole zajišťují stabilitu při jízdě, ale také dostatečný komfort.
Velký úložný prostor - skútr je vybaven velkorysým úložným prostorem. Jedna schránka se nachází pod sedlem a vejde se do ní helma, batoh, nebo třeba nabíječka. Drobnosti jako doklady či telefon či peněženku uložíte snadno do schránky umístěné v karoserii pod řidítky. Tato schránka je vybavena i USB slotem, díky kterému snadno nabijete telefon nebo navigaci.
Motor
Typ motoru | Elektromotor v zadním kole |
Kapacita baterie | 26 Ah / 36 Ah Comfort Range |
Čas nabití 0-100% | 4 h |
Maximální rychlost | 45 km/h |
Maximální dojezd | 80km s baterií 26Ah / 100km s 36Ah |
Maximální výkon | 2.8 kW |
Maximální točivý moment | 145 Nm |
Sekundární převod | Motor v zadním kole |
Maximální užitečné zatížení | 281 kg |
Přední brzdy | Hydraulická kotoučová |
Zadní brzdy | Hydraulické, kotoučové, sdružené |
Přední odpružení | Hydraulické nenastavitelné |
Zadní odpružení | Hydraulické nenastavitelné |
Výška sedadla | 780 mm |
Pohotovostní hmotnost | 92 kg |
Světlá výška | 125 mm |
Rozvor | 1320 mm |
D x Š x V | 1900x690x1130 mm |
Úhel natočení L/P | 40 |
Zadní pneumatika | 110/70-13 |
Přední pneumatika | 100/80-14 |
K Labi 5
500 11 Hradec Králové