Budoucnost se stává realitou - přeplňovaná Ninja H2R je skutečný drahokam mezi motocykly.
Unikátní, kompresorem přeplňovaná Kawasaki Ninja H2R je skutečný klenot mezi všemi motocykly. Na jejím vývoji se kromě motocyklového oddělení Kawasaki podílely i další výrobní divize společnosti Kawasaki Heavy Industries. Ninja H2R - to je brutální výkon 228 kW (310 koní) a ty nejmodernější technologie - inerciální jednotka Bosch, asistent pro brzdění v zatáčce (KCMF), zobrazování úhlu náklonu v reálném čase, oboustranný quickshifter, dechberoucí aerodynamická řešení a exkluzivní lakování s příměsí pravého stříbra. Je třeba také zmínit kvalitní komponenty, jako například zadní tlumič od firmy Öhlins, výkonné radiální brzdy Brembo a kompresor točící až 140 tisíc otáček za minutu! To vše dělá z tohoto stroje žijící legendu na dvou kolech...
Technické specifikace Ninji H2R:
Aerodynamicky tvarovaná kapotáž - Při pohledu z boku nemá Ninja H2 dopředu nahrbenou siluetu moderních supersportů, která pomáhá zrychlovat řízení, ovšem zároveň zvyšuje aerodynamický odpor. Místo toho byly zvoleny tvary podobné jako na monopostech F1, umožňující dosahovat co nejvyšší maximální rychlosti.
Náporové sání - Vzduch, jenž do kompresoru putuje co nejpřímější cestou, je získáván z dvojitých otvorů náporového sání ve vrchní části kapotáže, které mají celkovou plochu 13 000 mm2. Na 300 koní je potřeba opravdu hodně kyslíku!
Mazací systém - V zájmu zachování kompaktních rozměrů motoru byl vyvinut jednoduchý mazací systém, který poskytuje chladicí olej komponentům motoru, kompresoru a převodovce.
Jednoramenná kyvná vidlice - Jednoramenná kyvná vidlice umožňuje namontovat koncovku výfuku co nejblíže k centru motocyklu, aby nepřekážela v hlubokých náklonech v zatáčkách.
Jízdní pozice - byla navrhnuta s ohledem na ultra vysoké rychlosti a jízdu na okruhu. Řidič má k dispozici vycpávky v zadní části sedla, které se dají posunovat v rozmezí 15 mm a které slouží jako podpora boků při prudké akceleraci.
Křídla pro přítlak - Namísto zrcátek má Ninja H2R na vrchní části kapotáže křidélka. Ta byla tvarována v letecké divizi Kawasaki tak, aby potlačovala nepříjemné turbulence a zároveň efektivně zvyšovala přítlak.
Hlava válců - Přeplňovaný motor má mnohem větší nároky na chlazení, proto i hlava válců musela být konstruována úplně jinak než na atmosféricky plněných motorech.
Znak Kawasaki River Mark - Na použití znaku River Mark, vyhrazeného pouze pro modely s historickým významem, bylo potřeba speciální povolení.
Výfukový systém - Výfukové potrubí, kompletně vyrobené z titanu, má velmi jednoduchý design, aby výfukovým plynům nic nebránilo v cestě a motor ze sebe mohl vydat maximum.
Elektronicky nastavitelný tlumič řízení Öhlins - Elektronicky nastavitelný tlumič řízení byl vyvinut ve spolupráci se značkou Öhlins a mění svou charakteristiku přesně podle toho, co je v daném okamžiku nejlepší, v závislosti na momentální rychlosti a míře akcelerace či zpomalení.
Hydraulicky ovládaná antihoppingová spojka - Vysoce kvalitní, hydraulicky ovládaná spojka nevyžaduje žádné seřizování. Komponenty pocházejí od renomované značky Brembo, jsou speciálně kontrolovány a nastavovány, a zajišťují lineární a lehký chod spojky.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) - sleduje parametry motoru a podvozku během náklonu - od začátku náklonu, přes nejnižší bod až po jeho dokončení - a moduluje brzdné síly a výkon motoru, čímž usnadňuje hladký přechod ze zrychlení na brzdění a zase zpátky. Díky tomu usnadňuje jezdcům udržování zamýšlené stopy. Na Ninja H2R, KCMF vyhodnocuje následující systémy: - KTRC, - KLCM, - KIBS, - KEBC
Elektronický plyn - Plně elektronický plyn umožňuje řídicí jednotce ovládat nejen množství paliva, ale i množství vzduchu tím, že si sama ovládá otevírání klapek, a zápalná směs je tak vždy v optimálním poměru. Výsledkem je hladká a přirozená reakce motoru, vysoký výkon a nízké emise.
Inerciální měřící jednotka Bosch - Použití kompaktní inertní měřící jednotky Bosch přidává další stupeň přesnosti k již tak vysoké úrovni KTRC, KLCM a KIBS. IMU umožňuje inertní měření 6 způsobů chování motocyklu.
Závodní převodovka - Aby bylo zajištěno hladké rychlé řazení, byla použita převodovka s řadicími objímkami, kterou používají speciály v MotoGP či monoposty Formule 1, vyvinutá ve spolupráci se závodním týmem Kawasaki.
Motor konstruovaný na 310 koní - Navzdory běžné řadové čtyřválcové konfiguraci je motor modelu Ninja H2R skutečným unikátem nabitým technologiemi, vyvinutými speciálně pro přeplňované agregáty. Aby zvládal vysoký tlak vzduchu z kompresoru a byla zajištěna jeho spolehlivost i při výkonu přes 300 koní, byl každý jeho díl navržen tak, aby vydržel 1,5x až 2x větší namáhání než u atmosféricky plněného čtyřválce.
Brzdy Brembo - Dvojice masivních poloplovoucích kotoučů Brembo o průměru 330 mm a tloušťce 5,5 mm, kombinovaná s radiálně uchycenými závodními brzdovými třmeny, dává úchvatnou brzdnou sílu. Drážkování po obvodu kotoučů slouží k lepšímu odvodu tepla.
Příhradový rám - Použití příhradového rámu z ocelových trubek je elegantní, lehké řešení, odpovídající požadavkům pro okruhový motocykl, disponující výkonem přes 300 koní. Otevřená konstrukce ničím neomezuje odvod teplého vzduchu, generovaného přeplňovaným motorem.
Originální zrcadlové lakování Kawasaki - Ninja H2R má unikátní stříbrné zrcadlové lakování, vyvinuté v Kawasaki speciálně pro použití na motocyklech. Vysoce reflexní kovový vzhled podtrhuje exkluzivní charakter stroje. Tento lak ještě nikdy nebyl použit na žádném sériově vyráběném motocyklu.
Rychlořazení KQS (Kawasaki Quick Shifter) - Ninja H2R je prvním motocyklem Kawasaki, jenž je ve standardu vybaven rychlořazením.
S vlastním kompresorem - Kompresor použitý v modelu Ninja H2R byl vyvinut inženýry z motocyklového oddělení Kawasaki ve spolupráci s ostatními společnostmi v rámci KHI Group přímo na míru tomuto motocyklu.
K Labi 5
500 11 Hradec Králové