Startovní číslo 12.
Záliby : kolo,hokej,motocykly,zahrada
Jezdecký vzor -Jiří Čepelák
V deseti letech začal jezdit motokros.Závodně o rok později a okamžitě bojoval o stupně vítězů na motocyklu KAWASAKI85ccm .
V roce 2002 s třinácti závodů seriálu VÝCHODOČESKÉHO POHÁRU dojel celkově na 4 místě.V seriálu NATIV cup z šesti závodů,celkově 3 místo.O rok později v seriálu NATIV cupu celkově 4 místo.A v seriálu BEL RAY cup 3 místo.Po náročné,ale kvalitní přípravě na sezonu 2004 a nákupem nového motocyklu KAWASAKI 85 ccm,vyhrával řadu kvalitně obsazených závodů.A sezona 2004 pro Jakuba zkončila velkým úspěchem.Vyhrál seriál NATIV cup,v mezi. mistrovství ČR GOLD fren MX JUNIOR obsadil celkově 2 místo.V přeboru SMS Holice tzv. GEOSPOL cup byl celkově na 1 místě. Další rok Jakub dostal nový model KAWASAKI 85 ccm vyladěn v dílně MOTO HAVRDA panem Havrdou a opět měl skvělou sezonu 2005.V NATIV cupu 2 místo celkově po sedmi závodech.V mezinárodním mistrovství ČR GOLD fren MX junior taktéž 2 místo po sedmi závodech.Ve Východočeském poháru ze 13 závodů celkově 1 místo a 1 místo v SMS Holice GEOSPOL cupu.Opět skvělý rok .
Ke konci loňské sezony Jakub zkoušel nový motocykl KAWASAKI 125 ccm.Letošní rok se stopětadvacítkou zúčastňuje všech seriálů,které v předcházejících letech jezdil.Na tento motocykl si teprve zvyká a po tréninkové přípravě ,alespoň dvakrát týdně se lepší závod od závodu.Bohužel dojíždí za klikama,kteří jezdí na tzv.malých čtyřtaktech.To jsou motocykly do objemu 250 ccm,kteří do této kategorie spadají.Z pohledu lidí,kteří se kolem motokrosu pohybují ,jsou jezdci na dvoutaktních motocyklech znevýhodněni.J e téměř samozřejmostí,že tito 15 ti letí mladíci po krátkém seznámení s dvoutaktním motocyklem,přecházejí do těchto malých čtyřtaktů.
Velké poděkování patří Jakubovým sponzorům: ČEZ ,HORTEX,MOTO HAVRDA ,LUBOMÍR BOHÁČ,TRANSSCHWER SERVIS,REGIOSTAV,HOSPODÁŘSTVÍ KUBEC,JOKAS,FILUP ELEKTRO,HAKEL
Sezóna skončila a můžeme začít bilancovat.
V letošním roce jsem poprvé sedlal čtyřtaktní zelenou motorku KAWASAKI 250 F a jezdil závody po české republice. Na některých se i zadařilo. První závody začaly začátkem dubna v Záboří na těžkém písečném terénu. Jelikož trénuji nedaleko od domova v písníku a do Záboří rovněž jezdím trénovat,písek mě docela sedí.A také v tomto závodě z juniorů dojíždím s velkou radostí na druhém místě.Zjišťuji,že tento seriál s názvem NOVAMOTOCROSS CUP,pojedu celou sezónu.Bohužel zanedlouho při jednom z tréninků jsem při doskoku nohou zachytil o kámen a zlomil si palec levé nohy a pohmoždil koleno.Bylo mi jasné,že na motorku minimálně dva týdny nesednu. Další závody se jely až v květnu,konkrétně Vranov u Brna,a tam dojíždím na nepopulárním bramborovém místě.Nedařilo se pouze v Benátkách nad Jizerou,bohužel díky startům v obou jízdách jsem skončil v tomto závodě až na 14 místě. A tak kromě závodů v Klášterci nad Orlicí a v Trutnově,kde jsem za Markem,který jezdí na čtyřistapadesátce odstartoval druhý, a také druhý respektive třetí dojel.A proto mohu mít ze všech největší radost.Nejvíce bodů v tomto seriálu NOVAMOTOCROSS CUP a první místo.
Pokud se závody nepřekrývaly,startoval jsem i v seriálech mistrovství republiky juniorů a přeborů Pardubice .V republice je samozřejmě velká konkurence a na tyto závody jezdí až 70 motorek v moji kategorii a je úspěch se mnohdy dostat podle měřených tréninkových časů do závodů. Já to štěstí měl a vždy mezi 40 motokrosaři na žebřík nastupoval a dojížděl okolo dvacátého místa.V Jiníně by to snad bylo lepší,ale mou chybou při přípravě motorky na závody bylo špatně utěsněné víko olejového filtru a olej, kterým je motor naplněn,z větší části vytekl a jen zázrakem se motor nezadřel.A tak ještě dopoledne pro mě poslední republikové závody v tomto roce skončily.V přeboru SMS Pardubice,pokud jsem startoval,tak byly pravidelně body a slušné umístění do šestého místa.
Příští sezónu ovlivní mé další působení na poli motokrosu mnoho faktorů.Jedním z nich je doufám úspěšné zakončení studia , dalším bude sehnání pracovního místa ,proto zatím nevím,jak vše dopadne a zdali bude v mých silách skloubit práci a můj velký koníček motokros.
V roce 2009 děkuji za podporu teamu BROŽ RACING TEAM, prodejci motocyklů Kawasaki MOTO HAVRDA a sponzorům HORTEX s.r.o. technologi,autodopravě BOHÁČ a firmě REGIO-STAV.Bez přispění těchto firem,bych nemohl tento sport provozovat.